Najważniejszymi osiągnięciami tego projektu było: wykonanie zabezpieczenia wykopu dla projektowanego zejścia podziemnego pomiędzy remontowanymi torami, w sąsiedztwie czynnej linii kolejowej oraz bezpieczna praca w wąskiej przestrzeni na platformie przygotowanej w niewielkim spadku podłużnym.
Projekt
PKP PLK w ramach Krajowego Programu Kolejowego zaplanowało modernizację kilkudziesięciu przystanków kolejowych. Wśród nich znalazł się Wrocław Muchobór –przystanek w sąsiedztwie Wrocławskiego Parku Technologicznego i nowej zabudowy, która powstała w okolicach ul. Otyńskiej i Traktatowej. Inwestycja zapewni mieszkańcom i pracownikom okolicznych biurowców dogodny dostęp do pociągów. Dwa perony umożliwią podróż z kierunku Legnicy, Głogowa, Zgorzelca, Wrocławia Głównego. Nowoczesny przystanek zapewni przejrzyste oznakowanie oraz umożliwi korzystanie z infrastruktury osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się (windy, system oznakowania dotykowego). Bezpieczne dojście do peronów zostanie poprowadzone nowym przejściem podziemnym.
Wyzwanie
Wykonanie zabezpieczenia wykopu było niezbędne dla realizacji robót ziemnych pod budowę zejścia do projektowanego przejścia podziemnego. Etapowanie robót żelbetowych wymusiło pracę w bardzo ograniczonej przestrzeni. Dostępny był wąski pas platformy roboczej pomiędzy czynnym torem, a wykopem wcześniej zrealizowanych etapów przejścia podziemnego. Takie warunki wymagały również ukształtowania platformy roboczej w niewielkim spadku podłużnym.
Rozwiązanie
Zaprojektowano 25 kolumn DSM Φ60cm o długości do L=6,0m, zbrojonych profilami stalowymi IPE 240.Wykonane zabezpieczenie pozwoliło na bezpieczną i terminową realizację dalszych robót konstrukcyjnych.